onsdag 6. januar 2016

20 dører i Bergen

Før jul arbeidet vi med å lage en plakat av 20 dører i Bergen. Bildene har vi selv tatt da vi var i byen tidligere i høst.

Her er min plakat:

Jeg liker spesielt godt hvordan de 4 buede dørene er plassert, da det skaper en fin sammenheng i plakaten. I tillegg liker jeg hvordan de svarte og hvite dørene to og to står sammen på kryss, og hvordan det i hver kant av plakaten er plassert dører som står mot hverandre i samme farge (de to hvite i venstre og høyre hjørne, og de to blå i høyre og venstre hjørne)

Det at jeg har plassert den sterke blå og den sterke rød døren i den midterste rekken skaper en balanse, slik at fokuset blir rettet mot hele bildet, og ikke bare på ytterpunktene.

Derimot, synes jeg at området med skriften er litt for stort. Det blir gjerne mye hvitt. I tillegg ser også noen av dørene dratt ut. Jeg slet ganske mye med dette. Så, et godt tips fra meg: ta så rette og nøyaktige bilder av dørene som mulig! Du sparer mye tid (og unngår frustrasjon) ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar